Monday, December 14, 2009

what did u know about CARLSBERG?

this morning, masa gi otw gi keje... aku singgah kat 7 Eleven.... aku tgk kat luar tu sikit punya cantik poster promosi beer sempena krismas... siap bagi hadiah lagi kalau beli 4 tin beer...hmmm...

aku bukan apa... sebab bila dia buat cam tu... aku tak rasa bangsa cina atau india jakun dengan offer tu... budak2 melayu la yang biasanya lebih tertarik... aku tulis ni berdasarkan sedikit pengalaman... dulu aku pernah gak jejak kaki kat disko...pub.... aku tgk majoriti yang gi clubbing ni mmg melayu la beb... yang teguk beer pun majoriti melayu la....

remaja melayu yang bangang ni akan terus2an jadi bangang... melayu bertambah mundur asbab membantu bangsa lain untuk terus maju dengan meneguk beer.


FAKTA TENTANG AIR BODOH CARLSBERG MALAYSIA 
dari : http://www.carlsberggroup.com/Company/Markets/Pages/Malaysia.aspx

KEY DATES:
1903 First Carlsberg beer imported into Malaysia
1969 Incorporation of Carlsberg Brewery Malaysia Berhad
1971 Construction of brewery in Shah Alam, Selangor completed
1972 First locally brewed Carlsberg Green Label sold in Malaysia
2000 Hap Seng Consolidated Berhad (HSCB) sells its CBMB shares  Carlsberg increases its shareholding to 49.66%
2005 Carlsberg increases its shareholding to 51%
2008 Carlsberg Distributors Taiwan Ltd (CDT), a 50% joint venture company between Carlsberg Malaysia and Lei Shing Hong (LSH)acquired 75% equity in Cottingham Co Ltd, Taiwan (Cottingham)
2009 Carlsberg Malaysia acquired Carlsberg Singapore.


KEY FACTS:
Sites: 1
Employees: 570
Market Position: 2
Market Share: 44%
Annual beer consumption per person: 20 litres.
Carlsberg Ownership: 51%

No comments:

Post a Comment